A DeloitteASSIST rendszer intelligens hangszóróin keresztül a betegek kérései pillanatok alatt eljutnak az ápolókhoz.
Az „okos” technológiának köszönhetően a nővérek azonnali figyelmeztetést kapnak, és pontosan tudják, mire van éppen szüksége a pácienseknek. Ezzel hatékonyabbá válhat a munkavégzés, a szükséges erőforrások pedig jobban megtervezhetők, vagy adott esetben akár át is csoportosíthatók. Ugyanakkor a betegek változatlanul használhatják a hagyományos nővérhívó gombokat is.
A fejlesztés tavaly áprilisban debütált a sydney-i Prince of Wales Kórházban.
A Deloitte szakértője, Robert Spittle elmondta, saját személyes tapasztalata ösztönözte a termék kifejlesztésére, miután édesapja egy alkalommal elesett, amikor kórházban volt.
Az ASSIST szolgáltatás azonnal reagál a páciensek kéréseire, megerősítve számukra, hogy az „célba ért”, és a nővérek már úton vannak a kórterembe. Továbbá a betegek hozzáférhetnek a gyakran ismételt kérdésekhez is anélkül, hogy a nővérekhez kellene fordulniuk emiatt.
Mindez azért fontos, mert egyes számítások szerint az ápolók nagyjából a munkaidő negyedét töltik különféle nem kritikus betegellátási tevékenységekkel, holott az ápolási munkafolyamatok megváltoztatásával ezek egy része kiküszöbölhető lenne.
Dan Coward, a Burwood Kórház vezérigazgatója elmondta, az új módszernek köszönhetően a nővéreknek nagyobb rálátása lehet a betegigényekre, amikhez így a szükséges előkészületeket is megtehetik. Nem kell tehát „feleslegesen” bemenniük a kórtermekbe.
A fejlesztés egyéb célokra is használható, a többi között zenét is lehet hallgatni a segítségével.
A rendszert elsőként az idősek egészségügyi és rehabilitációs részlegében, valamint a gerincsebészeten és az átmeneti rehabilitációs egységben vezetik be. A kórház szerint azért ezeket a részlegeket választották, mert itt a betegek mozgása gyakran erősen korlátozott, így a szokásosnál több segítségét igényelnek - írja az m2mzona.hu.