Jump to content

Kínai kutatók bizonyítékot találtak arra, hogy nem ember alkotta az új koronavírus

2020. 05. 21. 13:00

Kína kutatók erős bizonyítékot találtak arra, hogy az új koronavírus természetes eredetű és nem laboratóriumból kiszabadult, ember alkotta vírus. A szakemberek a SARS-CoV-2 vírussal közeli rokonságban álló RmYN2 jelű vírustörzset elemezték, amely a denevérekben található meg, és felfedezték, hogy ez a törzs igen magas szintű azonosságot mutat az új koronavírussal a genom 1ab régiójában.

A kutatók azt találták, hogy az új koronavírushoz hasonlóan ezt a törzset is a többszörös aminosav-kötődés jellemzi a fehérjetüske S1 és S2 alegységeinek összekapcsolódásánál. Ez határozott bizonyítékkal szolgál arra, hogy az ilyen kötődés természetesen mehet végbe a koronavírusok evolúciója során.

„A felfedezés jelentősége az, hogy tisztáz néhány problémát a koronavírus eredetét illetően” – mondta Si Vej-feng, a santungi egyes számú orvostudományi egyetem professzora, a kutatócsoport vezetője.

A mostani bizonyíték együttesen a kutatók azon korábbi felfedezésével, hogy az új típusú koronavírus törzsének szekvenciája 99 százalékban megegyezik a tobzoskákban található vírus genomjával, erős bizonyítékot szolgáltat arra, hogy az új koronavírus nem laboratóriumból szabadult ki – tette hozzá Si.

A Kínai Tudományos Akadémiához tartozó egyetem és intézmények közös kutatásának eredményei a Current Biology című folyóiratban jelentek meg